WOW...

SEMENYIH ONLINE

Semenyih online diwujudkan bertujuan untuk membantu menyebarkan maklumat terkini hal-hal berkaitan dengan Bandar Semenyih.

Sekiranya saudara/saudari ada berita terkini untuk dikongsikan didalam Semenyih Online, sila emailkan kepada semenyihonline@gmail.com beserta dengan gambar-gambar agar boleh ianya didownloadkan di dalam blog ini.

Berita-berita yang boleh dikongsikan adalah seperti kewujudan perniagaan baru, kejadian masa kini, program-program yang berlangsung dan bakal berlangsung dan sebagainya.

Berita-berita yang hendak dikongsikan mestilah mengikut tatatertib dan tatasusila sebagai Rakyat Malaysia. Web Master berhak untuk menolak mana-mana makluman atau berita yang didapati tidak sesuai untuk dipaparkan tanpa memberikan sebarang notis.

Sebagai permulaan ini, bagi sesuatu iklan untuk tujuan komersil atau mengiklankan sesuatu perniagaan, tiada bayaran akan dikenakan buat masa ini sehinggalah dimaklumkan oleh Web Master kelak.

Kejayaan Semenyih Online ini adalah bergantung kepada sumber-sumber daripada saudara/saudari sekelian.

Sekian dan salam,

Web Master Semenyih Online

Wednesday, November 18, 2009

MASJID RAJA MUDA MUSA

Masjid Raja Muda Musa adalah sebuah masjid di pekan Semenyih yang telah wujud sejak 1920-an. Masjid ini terletak berhadapan persimpangan Semenyih menghala ke Air Terjun Sungai Tekala/Jelebu.

Nama masjid ini diambil sempena nama Sultan Musa Ghiatuddin Riayat Shah yang menjadi Raja Muda Selangor mulai tahun 1916.

Pada tahun 1963, masjid baru dibina di atas bangunan sedia ada kerana sebahagian bumbung masjid telah runtuh. Kosnya pembinaan bangunan batu-bata ialah sekitar RM60,000 pada waktu itu.

Masjid yang terletak di tepi jalan laluan jalan lama Kuala Lumpur - Seremban, sering menjadi tempat persinggahan bagi pengguna jalanraya yang ingin

No comments: